Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου 2017

Εθνικιστικό Μέτωπο Εκπαιδευτικών: Κυβερνητική κοροϊδία με το πρόγραμμα σίτισης στα σχολεία



Ένα έγγραφο που έφτασε σήμερα στα δημοτικά σχολεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, μετά την έκπληξη της πρώτης ανάγνωσης, προκάλεσε γενική θυμηδία και άπειρα ειρωνικά σχόλια μεταξύ των εκπαιδευτικών, ενώ δεν έλειψαν και οι ειλικρινείς ανησυχίες για το αν όντως κάποιοι εκεί στο υπουργείο παίρνουν «ληγμένα» (είναι γνωστό άλλωστε ότι τα ληγμένα και τα κερασμένα είναι τα πιο επικίνδυνα).


Ο λόγος για το έγγραφο με τον τίτλο Πρόγραμμα σίτισης «Σχολικά γεύματα», που φέρει την υπογραφή του γενικού γραμματέα του υπουργείου Παιδείας, Γιάννη Παντή και ορίζει την «έναρξη εφαρμογής του προγράμματος σίτισης, το οποίο θα υλοποιηθεί σταδιακά για όλους τους μαθητές όλων των Δημοτικών Σχολείων των Δήμων Αμπελοκήπων - Μενεμένης, Βόλβης, Δέλτα, Κορδελιού - Ευόσμου, Νεάπολης - Συκεών, Παύλου Μελά και Χαλκηδόνος του Ν. Θεσσαλονίκης. Ως περίοδος υλοποίησης του προγράμματος ορίζεται η περίοδος έως τη λήξη των μαθημάτων του διδακτικού έτους 2016-17 (14 Ιουνίου 2017) »ενώ προαναγγέλλει και την πρόθεση του υπουργείου να συνεχισθεί και την επόμενη σχολική χρονιά 2017-2018.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την προσφορά ενός γεύματος καθημερινά σε κάθε μαθητή των επιλεγμένων σχολείων και στοχεύει, «αφενός στην αντιμετώπιση όσο είναι δυνατόν των αναγκών σίτισης των μαθητών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες πληθυσμού και αφετέρου στην υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στην αποτροπή φαινόμενων σχολικής διαρροής». Αφού λοιπόν οι μνημονιακοί φωστήρες εξαθλίωσαν με τις πολιτικές τους Έλληνες οικογενειάρχες και τους κατέστησαν ευάλωτους και ευπαθείς, έρχονται σήμερα να ανασυστήσουν τα κοινωνικά συσσίτια, δείχνοντας το δήθεν κοινωνικό πρόσωπο της πρώτης φοράς αριστερά. Οι ίδιοι οι θύτες επιχαίρουν σαρκαστικά επί των θυμάτων τους.

Ακόμα και έτσι όμως θα ήταν ίσως καλό, αν ήταν εφικτό. Τα ειρωνικά σχόλια των εκπαιδευτικών έχουν να κάνουν με την πραγματική κατάσταση που βιώνουν καθημερινά στο σχολείο και η οποία είναι σαφέστατα τραγική και σίγουρα ανίκανη να ανταποκριθεί στοιχειωδώς στις απαιτήσεις του προγράμματος. Σύμφωνα με την εγκύκλιο προβλέπεται ότι «.Τα γεύματα να διατηρηθούν υπό ψύξη, με την προϋπόθεση ότι η θερμοκρασία τους θα φτάσει τους 4 βαθμούς Κελσίου εντός 2 ωρών από το σερβίρισμα (μέχρι τις 15:20). Σε αυτή την περίπτωση τα γεύματα μπορούν να αποθηκευτούν στο ψυγείο και να καταναλωθούν, αφού ξαναζεσταθούν στους 74 βαθμούς Κελσίου για 15 δευτερόλεπτα.», πράγμα εντελώς αδύνατο με τις υπάρχουσες υποδομές.

Παραδειγματικά και μόνο θα αναφέρω το σχολείο όπου υπηρετώ και είναι φτιαγμένο για 240 μαθητές, ενώ στεγάζει 530. Με ένα πλήθος επικίνδυνων πολεοδομικών αυθαιρεσιών, που μόνο από τύχη δεν έχει συμβεί κάτι μοιραίο, σαφώς και δεν διαθέτει αίθουσα εστίασης για τα περισσότερα από 200 παιδιά του Ολοημέρου, τα οποία φυσικά και χρησιμοποιούν ως «τραπεζαρία» τις αίθουσες διδασκαλίας. Εννοείται ότι δεν υπάρχουν ψυγεία ικανά να διατηρήσουν 530 γεύματα, ενώ το ζέσταμα με τις υπάρχουσες υποδομές θα απαιτεί περισσότερο από 2 ώρες. Περιττό φυσικά να αναφερθεί ότι μάλλον οι φωστήρες του υπουργείου ούτε καν αναρωτήθηκαν για το ποιος θα εκτελεί χρέη τραπεζοκόμου.

Η κτιριακή κατάσταση του συνόλου των σχολείων της Ελλάδας σήμερα είναι από τραγική έως επικίνδυνη για την ασφάλεια και την υγεία των παιδιών. Οι δήμοι έχουν σταθεί ανίκανοι, και όχι πάντα με δική τους ευθύνη, να συντηρήσουν τις σχολικές μονάδες, ενώ ούτε λόγος να γίνεται για την καταλληλότητα των χώρων. Παιδιά παστωμένα σα σαρδέλες, σε αυλές που θυμίζουν φυλακές και με τεράστιες ελλείψεις σε υποστηρικτικές υποδομές, κάνουν μάθημα σε παγωμένες αίθουσες. Χιλιάδες ώρες χάνονται κάθε χρόνο εξαιτίας των ελλείψεων σε διδακτικό προσωπικό και φυσικά ούτε λόγος να γίνεται για το απαραίτητο βοηθητικό προσωπικό. Με αυτή τη δεδομένη κατάσταση έρχονται σήμερα να εφαρμόσουν «Προγράμματα Σίτισης» κάνοντας τους πάντες ν' αναρωτιούνται μήπως τελικά ο στόχος δεν είναι άλλος παρά να διοχετεύσουν έναν πακτωλό χρημάτων σε «ημέτερους» της μαζικής εστίασης.

Προφανώς τα χρήματα προέρχονται από κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα και φυσικά πρέπει να τα πάρουν κάποιοι συγκεκριμένοι. Κανένα κυβερνητικό στέλεχος δεν μπορεί να είναι τόσο ηλίθιος και τόσο εκτός τόπου και χρόνου, ώστε να πιστεύει ότι κάτι τέτοιο μπορεί να εφαρμοστεί, έστω και στοιχειωδώς και με πολλές παραχωρήσεις στο δημόσιο ελληνικό σχολείο σήμερα. Ως Εθνικιστικό Μέτωπο Εκπαιδευτικών τους καλούμε να προσφέρουν τη μοναδική καλή υπηρεσία που μπορούν αυτή τη στιγμή και να μας αδειάσουν τη γωνιά όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, γιατί δεν είναι απλά ανεπαρκείς, αλλά επικίνδυνοι.