Η κατάσταση που επικρατεί στην σημερινή Ελλάδα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αρρωστημένη και διεστραμμένη. Δάσκαλοι
και καθηγητές καταστρέφουν την εκπαίδευση, επιστήμονες καταστρέφουν την
γνώση, αστυνομία, εισαγγελείς και δικαστές καταστρέφουν τους νόμους και
την τάξη, τραπεζίτες καταστρέφουν το χρήμα και την αγορά, δημοσιογράφοι
καταστρέφουν τις πληροφορίες και την κριτική, ιερείς και αρχιερείς
καταστρέφουν την θρησκεία και την πνευματικότητα και οι πολιτικοί
καταλύουν την ελευθερία και το κράτος.
Όλα αυτά συμβαίνουν επειδή μερίδα του ελληνικού λαού, μικρή ή μεγάλη
ας το κρίνει ο αναγνώστης, δεν ανθίσταται σε όλα αυτά τα αρρωστημένα και
διεστραμμένα που μας κατατρέχουν. Δεν ανθίσταται ίσως από βλακεία, ίσως
από αδυναμία, ίσως από δειλία, σίγουρα όμως λόγω ανωριμότητας. Μερίδα
του ελληνικού λαού δεν θέλει να λάβει υπόψη το έγκλημα και την
συνομωσία που διαπράττεται από τους πολιτικούς εις βάρος του. Μερίδα του
ελληνικού λαού δεν θέλει να δει κατάματα την αλήθεια, δεν θέλει να
αντιμετωπίσει την πραγματικότητα. Αυτή η άρνηση ονομάζεται στην
ψυχιατρική και την φιλοσοφία «ανωριμότητα» και είναι μια ανεύθυνη,
επικίνδυνη και αντικοινωνική συμπεριφορά.
Ο γνωστός γερμανός στοχαστής και φιλόσοφος Immanuel Kant έχει ορίσει την ανωριμότητα ως εξής: «Ανωριμότητα είναι η αδυναμία να χρησιμοποιούμε τον ίδιο μας τον νου, χωρίς την καθοδήγηση ενός άλλου». Εφόσον
αυτή η ανωριμότητα βασίζεται σε πνευματική αδράνεια, νωθρότητα, δειλία ή
το χειρότερο σε δουλοπρέπεια έναντι κάποιας εξουσίας και αρχής ή σε
φόβο έναντι της αλήθειας και της πραγματικότητας, τότε η ανωριμότητα
είναι αυτοεπιβληθείσα και αυτοπροκληθείσα.
Η ωριμότητα προϋποθέτει την συνεχή και αδιάκοπη επιδίωξη της γνώσης
και της αλήθειας, καθώς και το ενδιαφέρον για την πραγματικότητα στην
οποία ζούμε και την απόλυτη θέληση και θάρρος να αντιμετωπίσουμε αυτή
την πραγματικότητα. Η ωριμότητα απαιτεί πειθαρχία και γνώση.
Πειθαρχία δεν σημαίνει εξαναγκασμό ή καταπίεση, το αντίθετο μάλιστα. Ο
πιο πειθαρχημένος άνθρωπος είναι ταυτόχρονα και ο πιο ελεύθερος
άνθρωπος. Ο απείθαρχος άνθρωπος γίνεται σκλάβος, δούλος και αιχμάλωτος
των ενστίκτων και συναισθημάτων του, ενώ ο πειθαρχημένος, θαρραλέος και
βουλητικός άνθρωπος, ήτοι ο ώριμος, είναι άρχοντας και κύριος του εαυτού
του. Γνώση σημαίνει η επιδίωξη της αλήθειας με ζήλο, επιμέλεια
και επιστημονικότητα. Η γνώση απαιτεί ενδιαφέρον, ορμή, πρωτοβουλία,
υπευθυνότητα και δέσμευση.
Ως εκ τούτου χρειαζόμαστε πειθαρχία και γνώση για να αντιμετωπίσουμε
την αυτοεπιβληθείσα ανωριμότητα, ήτοι χρειαζόμαστε ένα νέο διαφωτισμό
του ελληνικού λαού. Διαφωτισμός σύμφωνα με τον Kant είναι «η έξοδος του λαού από την αυτοεπιβληθείσα ανωριμότητα». Πολλοί
άνθρωποι δεν θέλουν να διαφωτιστούν, δεν θέλουν να μάθουν την αλήθεια
και την πραγματικότητα. Πολλοί άνθρωποι αρνούνται πεισματικά να λάβουν
υπόψη τους πληροφορίες, στοιχεία και αποδείξεις που θα τους δώσουν την
ικανότητα να κρίνουν και να αποφασίσουν. Από την άρνηση αυτή προέρχεται η αυθαιρεσία και η αδιαφορία, οι πλέον επικίνδυνες μορφές της ανωριμότητας.
Εμείς από αυτή την ιστοσελίδα προσπαθούμε καθημερινά να
μεταλαμπαδεύσουμε την αλήθεια και την πραγματικότητα, έτσι ώστε όσοι μας
διαβάζουν να κρίνουν και να αποφασίσουν ως ώριμοι άνθρωποι. Δεν
θέλουμε λοιπόν την πίστη σας αλλά την κριτική ματιά και την πειθαρχία
που οδηγούν στη γνώση, ώστε να συμπορευτούμε όλοι μαζί προς την νίκη και
την απελευθέρωση του λαού μας από τους προδότες και τους τυράννους.
Ως επίλογο αφιερώνουμε στους ανώριμους πολιτικάντηδες τους
στίχους του γερμανού ποιητή και στρατιωτικού Carl Theodor Koerner
(1791-1813):
Ακόμη κυβερνάται από ψηλά δειλά ανδρείκελα
Πληρωμένοι από τους εχθρούς, διακωμωδημένοι από το λαό
Όμως η δικαιοσύνη θα αποδοθεί και ο λαός θα ξεσηκωθεί
Και τότε ας σας λυπηθεί ο Θεός.
Πληρωμένοι από τους εχθρούς, διακωμωδημένοι από το λαό
Όμως η δικαιοσύνη θα αποδοθεί και ο λαός θα ξεσηκωθεί
Και τότε ας σας λυπηθεί ο Θεός.
Γ.Λ.
Βιβλιογραφία:
Kritik der praktischen Vernunft, Immanuel Kant (1724-1804)
Kritik der reinen Vernunft, Immanuel Kant
ΠΗΓΗ: ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ
Kritik der reinen Vernunft, Immanuel Kant
ΠΗΓΗ: ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ