Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2015

Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΟΡΚΟΣ



Άρθρο του Απόστολου Τζαρού,Δικηγόρου-Θεολόγου,μέλους Κ.Ε.Δ


Ο νέος πρωθυπουργός καθώς και η πλειοψηφία του υπουργικού συμβουλίου και των βουλευτών της κυβερνώσας παράταξης,έδωσε πολιτικό όρκο. Έγινε της μοδός η δώση πολιτικού όρκου κατά την ανάληψη δημόσιου αξιώματος. Όμως εάν ρωτήσεις τους ίδιους τους πολιτικά ορκισμένους θα σου πουν ότι το κάνουν διότι είναι άθεοι.

 Στο παρόν άρθρο ούτε κατήχηση κάνουμε ούτε διεκδικούμε το αλάθητο της αριστεράς. Μερικές σκέψεις μόνον σχετικά με το θείο στην πολιτική. Αυτός που ορκίζεται με θρησκευτικό όρκο δεν σημαίνει ότι είναι καλύτερος από έναν που δίδει πολιτικό όρκο. Ούτε σημαίνει ότι ο θρησκευτικός όρκος εγγυάται το ήθος και την αποτελεσματικότητα του ομόσαντα. Ο ορκιζόμενος πολιτικά σημαίνει ότι εάν κάτι δεν εφαρμόσει, έχει ως έσχατη γραμμή άμυνας την πράξη, τα πιστεύω και τον εαυτό του. Δεν υπάρχει κάτι ανώτερο το οποίο πρέπει να σέβεται και ως εκ τούτου να θέτει όρια στην δράση του. Από την άλλη ο ορκιζόμενος θρησκευτικά σημαίνει ότι εκτός από την συνείδησή του έχει και ένα άλλο σημείο  αναφοράς, ένα ακόμα φραγμό. Το θείο. 


Επομένως υπάρχει ελπίδα να επανέλθει στην ηθική. Το να μην ορκίζεσαι είναι η απόλυτη αυτοπεποίθηση στην αυτόνομη εσωτερική ηθική σου, είναι η ύβρις του ανθρώπου του διαφωτισμού όπου έβγαλε τον Θεό από την ζωή την καρδιά και την σκέψη του και βαδίζει χωρίς πυξίδα και εν τέλει στρέφεται εναντίον του εαυτού του και την ίδιας της φύσης. Οι γάμοι ανωμάλων , τα κόμματα παιδεραστών, οι υιοθεσίες παιδιών από ανώμαλους ή από μεγάλους σε ηλικία ανθρώπους, η παρεκτροπή της βιοτεχνολογίας οφείλονται στο ότι μοναδικός μπούσουλας στην ζωή μας είναι το Εγώ. Αυτό εκφράζει συμβολικά στην πολιτική ζωή ο πολιτικός όρκος.  


Επίσης ο όρκος είναι παρέμβαση του θείου στην άσκηση της πολιτικής. Επικαλείσαι το θείο για την σωστή άσκηση των καθηκόντων σου, το οποίο θείο επικαλείσαι και όταν τα πράγματα δεν πηγαίνουν κατ΄ευχήν. Ο πολιτικά ομώσας τί επικαλείται; Τη συνείδησή του; Δεν χρειάζονται σχόλια επί τούτου. Βέβαια δεν μας εκπλήσσει που ορκίζονται με πολιτικό όρκο άνθρωποι που μέλη της οικογένειάς τους καταδικάστηκαν για ένοπλες ληστείες, άνθρωποι που μέλη της οικογένειές τους έφεραν μολότωφ, άνθρωποι που μέλη της οικογένειάς τους ενεπλάκησαν στη μάστιγα των ναρκωτικών. Άνθρωποι που δεν μπορούν να βάλλουν σε τάξη την οικογενειά τους θέλουν να βάλλουν τάξη στην χώρα.  


Η παρέμβαση του θείου κατά την αρχαιότητα στην κατάληψη των δημοσίων αξιωμάτων γινόταν με την κλήρωση. Η οποία κλήρωση έπρεπε και σήμερα να υπάρχει σε κάποιο βαθμό στην κατάληψη δημοσίων αξιωμάτων μιας και όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι. Η παρέμβαση του θείου υπάρχει και στο σύνταγμα με την επίκληση στο όνομα της Αγίας και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος η οποία επίκληση στην Αγία Τριάδα έρχεται ως συνέχεια της τελευταίας παραγράφου του τελευταίου άρθρου του Συντάγματος  κατά το οποίο η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων. Και εάν δεν μπορέσουν οι Έλληνες να το τηρήσουν; Εάν ο πατριωτισμός τους δεν επαρκέσει; Εάν οι δυνάμεις παραβίασης του είναι ισχυρές; Τότε υπάρχει η προμετωπίδα του Συντάγματος η οποία αποτελεί επίκληση στην βοήθεια του Θεού.


Η αθεϊα αποτελεί δήλωση ότι ο άνθρωπος δεν έχει όρια. Είναι αυτό που είχε πει ο ιερός Αυγουστίνος 16 αιώνες νωρίτερα «χωρίς Θεό όλα επιτρέπονται».  


Απόστολος Τζαρός
Δικηγόρος-Θεολόγος