"Πᾶς ὁ φαῦλα πράσσων μισεῖ τὸ φῶς" (Απόστολος Παύλος)
Άρθρο του Απόστολου Τζαρού
Την
τελευταία εβδομάδα βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ
δήλωσε ότι το Άγιον Φως είναι κατάλοιπο
παγανιστικής περιόδου. Ακόμα και
κατάλοιπο της παγανιστικής περιόδου
να ήταν, ο εν λόγω βουλευτής έπρεπε να
το στηρίξει σημασιολογικά και μόνον.
Το Φως είναι η αλήθεια,
είναι η ζωή και για εμάς τους χριστιανούς
είναι ο ίδιος ο Χριστός.
Το
φως είναι το στοιχείο που χαρακτηρίζει
τον Θεό και το θείο. Η ίδια η
λέξη «θεός» προέρχεται από το ρήμα αίθω
που σημαίνει λάμπω.
Εξ’ ού και η αίθουσα, το φωτεινό δωμάτιο,
ή η αιθάλη, η στάχτη δηλαδή που λάμπει.
Θεός σημαίνει φως. Από τον Απόλλωνα
ακόμα. Όλη η θεολογία είναι βασισμένη
στο φως. Το ίδιο το σύμβολο της
πίστεως περιγράφοντας το δεύτερο πρόσωπο
της Αγίας Τριάδος ομιλεί για Φως εκ
Φωτός Θεόν Αληθινόν εκ Θεού Αληθινού.
Όπου εδώ το φως χρησιμοποιείται ως
εκείνο το χαρακτηριστικό του Θεού που
μπορεί να βοηθήσει τον νου του ανθρώπου
να τον κατανοήσει κατά το δυνατόν.
Η
ζωή του χριστιανού είναι πορεία προς
το Φως. «Εκ νυκτός ορθρίζει
το πνεύμα μου προς σε ο Θεός, διότι φως
τα προστάγματά σου επί της γης»
(από την
νύκτα ξυπνάει το πνεύμα μου προς εσένα
Θεέ, διότι φως είναι οι εντολές σου πάνω
στη γή) αναφέρει
ο στίχος του όρθρου της σαρακοστής που
τον ακούμε κατά τους όρθρους την Μεγάλη Εβδομάδα στην ακολουθία του Νυμφίου.
Στο δε Ευαγγέλιον του όρθρου της Μεγάλης
Τετάρτης διαβάζεται απόσπασμα του κατά
Ιωάννην Ευαγγέλιο «ἐγὼ
φῶς εἰς τὸν
κόσμον ἐλήλυθα, ἵνα πᾶς
ὁ πιστεύων εἰς ἐμὲ
ἐν τῇ σκοτίᾳ
μὴ μείνῃ» (Ιω. 12,46). Ο ίδιος
ο Χριστός είναι το φως που ήρθε στο κόσμο
ώστε όποιος πιστεύει σε Εκείνον να μην
μείνει στο σκοτάδι.
Ο
αναστάσιμος δε κανόνας που ψάλλεται το
βράδυ της Αναστάσεως ομιλεί για την
ανεσπέρω ημέρα της βασιλείας του Χριστού.
Αυτοί
που πολεμάν το φως είναι άνθρωποι του
σκότους. Όπως ο εωσφόρος ο οποίος ήταν
ο άγγελος του φωτός, όμως έγινε άγγελος
του σκότους. Το ίδιο και ο Ιούδας ο οποίος
«του φωτός εκπίπτει το
σκότος δεχόμενος»
σύμφωνα με τροπάριο της μεγάλης εβδομάδας.
Το σκοτάδι είναι αυτό που τον χαρακτηρίζει.
Τον εωσφόρο τον χαρακτηρίζει σε τέτοιο
μάλιστα σημείο που ο μέγας Βασίλειος
περιγράφει τους δαίμονες ως «νυκτί
εοικότες το πρόσωπον»
(το πρόσωπό τους μοιάζει με νύκτα).
Οι
άθεοι ακόμα και εάν δεν πρέσβευαν τα
υπόλοιπα πιστεύω των ορθοδόξων έπρεπε
να στηρίζουν τα του Θείου Φωτός. Συμβολικά
και μόνον, ώστε να δείξουν ότι μπορεί
να είναι άθεοι, να διαφωνούν με την θεία
αποκάλυψη αλλά συμφωνούν στο σημείο
του φωτός. Όμως οι άνθρωποι αυτοί είναι
γνήσιοι απόγονοι του γαλλικού διαφωτισμού,
οι οποίοι ταυτίζουν την αλήθεια και το
φως μόνον με ό,τι μπορεί να φτάσει ο
ανθρώπινος νους.
Οι σημερινοί απόγονοί
τους πάνε ακόμη παραπέρα. Θεωρούν πως
σημαντικό για τον άνθρωπο είναι τα υλικά
και μόνον, ούτε θρησκεία, ούτε έθνος,
ούτε πατρίδα, ούτε γλώσσα, ούτε σημαία,
ούτε ιερό ούτε όσιο. Όλα τα χλευάζουν,
όλα τα υποστέλλουν. Το Άγιο φως είναι
μία αναμμένη λαμπάδα, η σημαία ένα πανί,
οι εικόνες ξύλα, το έθνος ιδεολόγημα, η
πατρίδα κατασκεύασμα, η ιστορία παραμύθι,
η θρησκεία από απάτη μέχρι ιδεοληψία.
Μέχρι και την οικογένεια εξευτέλισαν
και ευτέλισαν με το σύμφωνο συμβίωσης.
Μόνον τα φράγκα που βάζουν στην τσέπη
τους δεν είναι χαρτιά αλλά είναι νομίσματα
τα οποία και υπερασπίζονται και έχουν
νόημα και σημασία και το απέδειξαν με
τις πολιτικές τους κολοτούμπες. Ας
μάθουν λοιπόν ότι δεν είμαστε όλοι από
το ίδιο κουμάσι. Υπάρχουν Άνθρωποι που
έχουν ιδανικά και αξίες που οι αριστεροί
ούτε στα όνειρά τους δεν μπορούν να
αντιληφθούν.
Δεν
μας εκπλήσσει λοιπόν το ότι ένας βουλευτής
του κόμματος που χλευάζει και υποστέλλει
τα πάντα, μιλά εναντίον του Αγίου Φωτός.
Επαληθεύει και τον Απόστολο Παύλο που
είπε ότι πας ο φαύλα πράσσων μισεί το
φως και δεν έρχεται προς το φως για να
μην φανερωθούν τα έργα του.
Απόστολος Τζαρός
Δικηγόρος- Θεολόγος